czwartek, 13 lutego 2014

Cedar Wood

Jak można zauważyć, trochę powiększył się zbiór "polecanych blogasków :D". Nie jest to żadne podlizywanie się ani sugerowanie, że oni powinni polecać mnie. Po prostu chcę mieć szybki dostęp do tych że blogów, no i zasługują na polecenie. Możecie sobie wierzyć lub nie, ale legenda, iż są jeszcze ludzie którzy w "polecanych blogach" rzeczywiście mają polecane blogi, ma ziarnko prawdy :D.

Ech, prawaki, prawaki. Nie chcą zaakceptować konwencji zwalczającej przemoc wobec kobiet, bo ich zdaniem "burzy ład społeczny", "w konstytucji mamy przywiązanie do tradycji". Patrzcie, w konstytucji mamy zapisane, że przemoc jest słuszna. Ha, ha, ha. To byłoby śmieszne, gdyby nie fakt, że tych debili jest tak wiele. Ale wybaczcie, to nie jest blog o charakterze politycznym, nie będę was tym zamęczać.  Tak ogólnie, kiedy będę mieć więcej czasu, przeczytam naszą konstytucję. Znajdę tę wzmiankę o tradycji i będę ją sobie do woli krytykować. Poza tym, jak już będę lepiej umieć szwedzki (tęsknię za nim, ostatnio jak się uczę to powtarzam do egzaminu ;<), to przeczytam szwedzką konstytucję, w oryginale, by nie uciekło mi żadne znaczenie. Każdy język jest inny i nie da się zrobić jednocześnie dokładnego i dobrego tłumaczenia (no chyba że w grę wchodzą zdania "Ala ma kota", tu nie ma żadnej trudności). Poza tym nie wiem, czy znajdę po polsku... A może jest taka książka "Konstytucje świata"? Na początek i w tłumaczeniu może być. No, i na wakacje przybywają mi takie lektury jak "Delusions of gender", "Venus, Mars or planet Earth?", i może "Gender neutral parenting" (gender jako płeć kulturowa bądź płeć ogólnie, od razu wyjaśniam). Tytuły piszę w angielskim, bo najzwyczajniej nie ma polskich tłumaczeń tych książek, przynajmniej tak oficjalnie wydanych i wgl. Tak więc, wyzwanie, bo muszę przeczytać je po angielsku, a będzie tam wiele naukowych pojęć. Ale to jednocześnie dobre ćwiczenie języka, więc nie ma sprawy, uzbrojona w słownik wytrwam. To pierwsze jest dostępne na stronie empika, to drugie - cholera wie jak to wytrzasnę, a to trzecie muszę jeszcze sprawdzić, ale jest dla mnie najmniej ważne, bo dziecka nie planuję w najbliższym czasie, zależy mi na argumentach. Ale dobra, przynudzam.

Zostałam poproszona o narysowanie Cedar Wood z EAH. Od razu wyjaśniam, moimi ulubionymi postaciami są Raven (lovelovelove<3) i Maddie, nie Cedar. Muszę je narysować, żeby nie było, że Ced jest a moich ulubionych ni ma :D. Ryj cały zawaliłam, jak zwykle.


Życzę miłych walentynek, za dnia niech wszyscy są weseli - zajęci i single, a nocy - rozkosznych... snów ^^


11 komentarzy :

  1. Co ty mówisz. .buźka jest śliczna; )

    OdpowiedzUsuń
  2. Epicki rysunek. Ładna ta twarz, może nos trochę mogłaś przesunąć, ale reszta bardzo zacna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, nos jest krzywo :O. Dziękuję :)

      Usuń
  3. Rysunek ciekawy , u nas w szkole nie przepadają za takimi .. eh , tez rysowałem mnóstwo takich , ale przestałem bo mnie nauczyciele i koledzy zniechęcili .Bo to nie jest sztuka, pff gadanie ... hmm zastanawiam się czy to kredki , albo kredki pastelowe ? hmm ..
    Widzę że uwielbiasz politykę . Ja osobiście unikam tego tematu , bo jestem apolityczny xD i wiem że to niedobrze ... ale nie dam rady. Heh dobrze że kreatywna osoba się takim tematem interesuje.
    Przeczytałem twoje poprzednie wpisy , i uważam że bardzo mądra z ciebie osoba , mam podobne poglądy ;DD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też nie przepadają, nauczeciele rzecz jasna. Mangi i anime nie rysuję, choć nie mam noc przeciwko tej japońszczyźnie, w niej też można mieć własny styl. Ale nauczyciele - manga, o zgrozo! Cedar jest akurati z nowego projektu Mattela, na bajki aż tak nie prychają, chociaż moze dlatego, że wielu takich jak ja nie mają :D. Ciekawe, porozmawiam z nimi jak będę współpracować z największym gniotem w tym przemyśle - Mattelem, a oni będą wciąż uczyć w tej szkole za minimum społeczne miesięcznie XDD. Ale oczywiście tworzenie bajek to pasja, nie chodzi o pieniądze. Chciałabym stworzyć bajkę, która w atrakcyjny sposób, jak MH, EAH czy MLP przekazywałaby moje poglądy.
      To kredki, i to nie jakieś wybitne, bambino z bicem, czyli takie szkolne. Ale w kompie trochę podrasowuję, zwiększam kontrast, nasycenie itd. ;)
      Owszem, interesuję się, rządzenie jest fajne :D Chciałabym być w sejmie (wiem, dużo planów :D). I zależy mi na ulepszaniu świata, jestem idealistką.
      A dziękuję za komplement :). Z tego wynika, że ty również jesteś bardzo mądry :DD

      Usuń
    2. Manga nie taka zła , może być... oczywiście w granicach rozsądku ;)
      Pomysł z stworzeniem własnej bajki , jest dobry , ja tez kilka razy rysowałem takie różne rzeczy ... w gimnazjum moim marzeniem było stworzyć coś na styl Winx ale mniej słodkie ,a bardziej mroczne O.O .. hehe Kredki Bambino ;D a wyglądają jak pastele w ołówku , zmyliło mnie światło na włosach ;))
      heheh ja mądry xD ja jestem raczej przeciętny ;DD

      Usuń
    3. Hah, chętnie bym obejrzała :D
      No a co, bambino dobra rzecz XDD Ten beżowy taki specyficzny, że rzeczywiście jak pastel wygląda.
      Albo zakompleksiony xD

      Usuń
  4. Świetna technika :D Uwielbiam tutaj wracać ;3
    Powinnaś chyba założyć jakiegoś bloga o charakterze politycznym, bo masz wiele ciekawych przemyśleń. Nie ze wszystkim się zgadzam, ale imponuje mi, że masz swoje własne zdanie na wiele kwestii :D Niewielu interesuje się tym do tego stopnia, żeby czytać konstytucje w innych językach... Ambitna z ciebie dziewczyna i coś czuję, że kiedyś nam w Polsce zawojujesz :D

    wielobarwny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Hm, myślałam nad tym, ale to może w wakacje. Trochę tego będzie.
      Dziękuję za drugi komplement :D. Hm, zawojowanie mam w planach, ale siedzibę to w Szwecji będę miała :D. Chciałabym udzielać się politycznie w Szwecji, ale nie zapomniałam o zadvpiu mentalnościowym Europy, czyli Polski i kilku innych państw. Już ja zadbam, by moja bajka (bajki?) była tam transmitowana, moje książki tłumaczone a akcje organizowane. Pewnie się wiele z moich marzeń nie uda, jestem tego świadoma, ale jak nie będę marzyć w ogóle to nie osiągnę niczego.

      Usuń