niedziela, 17 sierpnia 2014

Cleo BC

Ech. Tyle miałam zrobić w te wakacje, a oczywiście tego dnia to, tego tamto, tego z kimś się spotkać... A teraz maluję pokój (rodzice stwierdzili, że mam go pomalować sama bo to mój), a w środę jadę do cioci do Warszawy... eh. A ostatnie 3 lata w plastyku zapowiadają się bardzo pracowicie. 4 klasa (1liceum) muszę się uczyć, bo część przedmiotów potem znika i na maturalnym świadectwie będą oceny z 4 klasy, 5 klasa - makroregion*, 6 to już zapierdol na pełnych obrotach - matura, dyplom i malowanie takie ostatecznego obrazu na zaliczenie. (*makroregion - taki ważny konkurs szkół plastycznych, każda typuje kilku uczniów/uczennic, które ją reprezentują, a ja nawet jak nie będę jedną z nich, to pewnie będę jedną z tych, których będą długo sprawdzać, ale to już za dużo tłumaczenia. W każdym razie ja dam z siebie wszystko, by być jedną z reprezentujących.) Więc wow. A na mnie czeka tyle lektur, szwedzki i powieść, którą zaczęłam pisać.



Miałam napisać o pastafarianizmie, jednak przełożę to na drugi post. Chcę sprostować dwie sprawy.
Ostatnio dziadek poddał mi artykuł o skradzionych Polsce skarbach przez Szwedów podczas potopu szwedzkiego, mówiąc "Jak już będziesz w Szwecji, to się upomnij o naszą własność". Mój dziadek mówił to w żarcie, jednak przypomniało mi to o czymś, co bardzo mnie irytuje. Często, jak mówię, że zamierzam mieszkać w Szwecji, szczególnie osobom dorosłym lub starszym, to słyszę: "Ale Szwedzi nas napadli w 1620którymś" i tak ciągle, do znudzenia. Słuchania o tym potopie szwedzkim już mam serdecznie dosyć. Do jasnej cholery, o co ta afera?
Najpierw takie zobrazowanie. Jest sobie Jaś, Staś, Ferdek i Antonio. Jaś i Staś to bracia bliźniacy, oraz Ferdek i Antonio to bracia bliźniacy. Jaś i Staś się pokłócili. Czy to oznacza, że Antonio i Ferdek muszą być pokłóceni? Chyba każdy powie, że oczywiście nie i co to za absurdalne pytanie. Ale dzisiejszy konflikt o ten cały potop jest równie absurdalny. To było jakieś 400 lat temu. Ci, którzy napadli, już dawno nie żyją i dzisiejsza Szwecja mało co z nimi ma wspólnego, i ci napadnięci też już nie żyją, a dzisiejsi Polacy/Polki to inni ludzie niż tamci. Więc czemu kłócimy się o coś, co nie my zrobiliśmy?
Omówię to moje dziwne porównanie. Jaś to Szwecja kiedyś, Staś - Polska kiedyś, Ferdek - Szwecja dzisiaj, i Antonio - Polska dzisiaj. Po cholerę Antonio i Ferdek rozpamiętują konflikt, który zaistniał między Jasiem a Stasiem.
Drugie, co mnie denerwuje w reakcjach ludzi na tę informację, to "ale w Szwecji jest więcej gwałtów". Gunwo prawda. Głupi mit stworzony z źle odebranych statystyk. W Szwecji nie ma więcej gwałtów, tylko więcej gwałtów jest zgłaszanych - a to wielka różnica. Tylko ze zgłoszonych można zrobić statystyki, bo o nie zgłaszanych nie wiadomo. Gwałtów jest tam zapewne tyle samo co w Polsce - oczywiście proporcjonalnie, bo ilościowo ciężko porównać, Polska jest ludnościowo 3 razy większa, tak więc i przestępstw 3 razy więcej.
A dlaczego w Szwecji ofiary gwałtu częściej zgłaszają to na policję? Sprawa jest prosta. W Szwecji panuje do tego inny stosunek. Tam, w opinii publicznej, gwałtu winny jest gwałcący. Ofiary nie są tak krytykowane, i mają większe poczucie, że sprawę należy zgłosić. Natomiast w Polsce opinia publiczna - bo na szczęście samo prawo ma inne zdanie - obwinia ofiarę. Bo zbyt wyzywająco się ubrała, bo wypiła (co z tego, że to impreza, gdzie wszyscy się bawią i piją), bo w ogóle gdzieś wyszła, bo prowokowała, bo to, bo tamto, bo sramto. I taka ofiara często zaczyna myśleć "a może rzeczywiście to moja wina..." i potem wychodzą takie statystyki. Dobrze to wytłumaczyła pani Kazimiera Szczuka w dyskusji z tym prawicowym oszołomem Żalekiem na temat edukacji seksualnej.
Tak więc, gdy ktoś wam powie taką bzdurę, to miejcie własne myślenie, i nie wierzcie w takie debilne plotki.



Na dzisiaj mam obrobione zdjęcia Cleo z Black Carpet. Nie należy ona do mnie, lecz do BoneZoo, z którą się meetnęłam na wspólne focenie, ona dostała moją Venus :3. Jak robiłyśmy zdjęcia na takim moście, to przeszechodził taki facet i mówił, że w jak był w Toruniu to też jakieś dziewczyny robiły zdjęcia lalkom, i z nim chwilę pogadałyśmy :P































Lubię tę postać, za tę jej władczość *o* I ściągnęłam od niej powiedzinko "Oh my Ra", w skocie OMR xDDD


18 komentarzy :

  1. Czekam na pastafarianizm, bo po części to mnie dotyczy ;)
    Idealnie to porównałś z tymi bliźniakami.
    Bardzo podobają mi się zdjęcia Cleo ^-^ Ja Venus muszę w końcu obronić :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też po części, słonko xD
      A dziękuję, za jedno i drugie :3
      Oj no musisz obrobić, musisz ^^

      Usuń
  2. Nie zapominaj o procedurach jakie u nas występują w przypadku gwałtu.
    Ofiara musi wszystko opisać policji, ze szczegółami. Obecność psychologa nie zawsze jest zapewniana. Gwałt powoduje wstręt do siebie samej, ciężko o tym powiedzieć najbliższym, a co dopiero obcemu człowiekowi, który musi załatwić tę formalność. Poza tym - nie jest to zgaszane, bo jeśli to się wydarzyło gdzieś w nocy, ofiara napastnika nie widziała to policja nic nie zrobi... Takie mamy tu standardy i mentalność...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie.
      Wiadomo, w Szwecji też nie wszystkie są zgłaszane, nigdzie nie są, ale częściej.

      Usuń
  3. Rozumiem ofiary gwałtu bo mnie by się to przydarzyło gdyby nie lekcje Karate i Krav-Magi .A potem to
    była moja wina (oczywiście że nie moja)bo siedziałam na schodach o godzinie 18.

    Snowy Winter

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto mówił, że to twoja wina? Ja nie mg, co za zdebilenie.

      Usuń
    2. Tak wlasciwie to slaby byl ten facet ,dlatego sie udalo.Jak jakas kobieta powie ze cos ja takiego spotkalo (ze ktos sie do niej dobieral )to mowia ze dobrze by bylo gdyby ja zgwalcili bo ubrala sie zbyt wyzywajaco ( dres,ale wyzywajace ),albo kogos zaczepiala (ciszą,nie zawodne),albo sie upila( powietrzem ,ma duze sterzenie alkoholu ).Ja wiem jak w naszym kraju jest ,takie szczescie ze najczesciej to jacys chuderlacy chca gwalcic to wtedy latwo sie bronic.Do pewnego czasu nie dawalo sie usunac dzieci z gwaltow i kazde zgloszenie gwaltu konczylo sie smiechem policjantow.Ja sie interesuje psychologia wiec przez pewien czas analizowalam takie sprawy.Mnie sie tylko raz przydarzylo( wlasciwie tylko sie dobieral [po chamsku i wiadomo do czego] i wystarczylo skrecenie reki zeby sie odczepil.Ale na te zajecia chodzilam krotko ( z Karate i Krav-Magi zeby sie umiec bronic),ale bronic to sie umialam od zawsze. Polska to nie kraj Islamski i trzeba sie cieszyc ( ze nie lazimy w czarnych workach na kartofle z przymusu mezczyzn ).
      moga pojawic sie bledy ( pisane na szybko )

      Snowy Winter

      Usuń
    3. A plotkarscy ludzie mowia tak ze moja wina byla ( nie nawidze tego typu ludzi ).

      Usuń
    4. No, czy głownie chudzi, to ja nie jestem pewna :/. Eh, fatalnie to wygląda.
      Oczywiście, Polska jest rajem w porównaniu do tych gunwianych seksistowskich islamskich krajów, Ale nie można podchodzić do tego w sposób "tam jest gorzej więc się cieszmy że jest tak jak jest". Trzeba patrzeć na ideał, do ideału dążyć. A nie tylko się pocieszać gorszymi.
      Cieszę się, że ci się udało. Nie przejmuj się opiniami innych ;)

      Usuń
    5. Dzieki :) nareszcie ktos powiedzial ze to nie moja wina .Racja Polska to nie raj ale tez przeciez nie jest zla .Po prostu nie ma kraju idalnego ( na ziemi oczywiscie ).Ale co do tego nieudago gwaltu to on po prostu byl maly (chodzi o wzrost nie o wiek) i mialam przewage.A jak tam tworzenie twoich OC ( np. tego syrenka )?

      Usuń
  4. Zgadzam się z Tobą całkowicie jeśli chodzi o tę Szwecję i gwałty. Morał jest krótki; stereotypy wszędzie. Krytykować ofiarę gwałtu to każdy potrafi, ale nawet idąc po ulicy w kożuchu ktoś zawsze może wyskoczyć zza rogu i zgwałcić przypadkową osobę.

    Zdjęcia Cleo cudne. Też lubię tą postać. Ostatnio oglądałam Ucieczkę ze Skalnej Czaszki, czy coś takiego, a gdy tiki traktowały Frankie jak królową, Cleo tylko się darła "Przecież tak powinni traktować mnie! To ja jestem królową!". XD Też się zastanawiałam na kupnem jej w Black Carpet, bo w żadnej innej serii nie przypadła mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      No, Cleo jest supcio :P
      Hm, ale ja nie planuję jej kupna w BC ani jej nie mam, to lalka Bone :D Mnie się Cleo podoba w mnóstwie serii, w tej jest taka nawet nawet, ale nie kupię jej. ;>

      Usuń
  5. Jesteś z Bydgoszczy? Bo opera w tle :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zostałam zdemaskowana XD A byłam ciekawa, czy ktoś bd wiedzieć co to xD

      Usuń
  6. Uważam, że pierwsze zdjęcie wyszło ci najlepiej.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też się podoba, ale bardziej mi się te z wodą podobają :D. Ale dużo kiepskich dodałam, tak wyszło xD

      Usuń
  7. Viccy w Wawie? Ja chcem jom zobaczyć :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, już wróciłam :D Kto wie, może się minęłyśmy XD Możemy się za rok spotkać, łaj not :P

      Usuń